Agrippina (Opera)

Kısaca: Agrippina ...devamı ☟

Agrippina |Orjinalbaşlık = Agripinna HMW 8 |image = |orijinaldil = İtalyanca |Müzik = George Frideric Handel |Libretto = Kardinal Vincenzo Grimani |prömiyer = 26 Aralık 1709 |ilkgösterilenyer = San Giovanni Grisostomo Tiyatrosu , Venedik |oyuncular = * Genç Agrippina: Neron'un annesi (soprano)
şş * Neron (Nerone): Roma İmparatoru (soprano kastrato) * Pallas (Pallante): Azatlanmış bir köle (bas) * Narcissus (Narciso): Azatlanmış bir köle (alto, kastrato) * Lesbus (Lesbo): bas * Otho (Ottone): Roma İmparatoru (kontralto) * Poppaea Sabina (Poppea): Neron'un ikinci karısı (soprano) * Claudius (Claudio): Roma İmparatoru (bas) * Juno (Giunone): Zeus'un karısı tanrıça (kontralto) }} Agripinna (Agripinna HMW 8: dizini) George Frideric Handel tarafından bestelenmiş üç perdelik opera seria janrında bir opera eseridir. Libretto Kardinal "Vincenzo Grimani" tarafından hazırlanmıştır. Eser 1709-1710 Venedik Karnaval mevsimi hazırlanmış ve prömiyer temsili 26 Aralık 1709'da "San Giovanni Grisostomo Tiyatrosu", Venedik'de yapılmıştır. Operanın konusu imparator Nero'nun annesi genç Agripinna'nın bir komplo hazırlamasıdır. Bu komplonun hedefi Roma İmparatoru olan Cladıus'a imparatorluktan uzaklaştırmak ve böylece oğlu olan Nero'yu Roma İmparatoru ilan etmektir. Handel'in kullandığı librettolardan en iyisi olduğu iddia edien bu eserin Kardinal Grimanı tarafından hazırlanmış librettosu birçok o günkü politik olayları ima ile ele alarak bir "kahraman-aleytarı hicivsel komedi" olduğu iddia edilmektedir. Bazı inceleyiciler eserin konusunun Kardinal Grimani ile Papa Xİ. Clement arasındaki çekişmelerii yansıttığını da iddia etmişlerdir. Handel bu eseri İtalya'dan dönmesinden 3 yıl sonra bestelemiştir. Prömiyer temsili 26 Aralık 1709'da Venedik'te Teatro San Giovanni Grisostomo'de sahnelenmiştir. Bu eser seyircilerden çok rağbet görmüștur. Prömiyer temsilinden sonra, o zamana kadar hiç görülmemiș olarak arka arkaya 27 defa sahnelenmiştir. Eseri tiyatro kritikleri de çok beğenmişlerdi. Gōzlemciler bu eserdeki müziğin kalitesinin çok yüksek olduğunu bildirmişlerdi. Halbuki o günlerin geleneklerine göre müzik parçalarının çoğunluğu diğer opera eserlerinden, hatta başka bestecilerin eserlerinden, alınmış ve uyarlanmıştı. Bu eser için gösterilen rağbete rağmen Handel, bu eserin tekrar yapımlanıp sahnelenmesi için hiçbir gayret göstermedi. Prömiyeri takip eden yıllarda eserin bazı yapımlanması kayda geçmiştir, ama 18. yy ortalarından itibaren Handel stili operaların modası geçince, bu opera eseri ve Handel'in dramatik eserleri genel olarak hiç yapımlanmadan birkaç yüzyıl unutulup gitti. 20. yy.da Handel tipi opera yapımlanması tekrar moda haline geldi. Bu eserin Almanyada yeni yapımlanmasından sonra Agripinna operası tekrar yapımlanmaya başlandı ve Britanya ve Amerika'da be eserin prömiyer temsilleri bu dönemde yapıldı. 2007'de ABD'de New York City Opera'da ve Londra'da Coliseum Tiyatrosu'nda yapımlanan "Agripinna" temsillerinde çok yenilikçi bir mizansen kullanılması gayet büyük seyirci ilgisi çekti. Modern kritiklerinin düşüncelerine göre "Agripinna" Handel'in birinci opera şaheseridir ve birçok yenilikler getiren gayet taze müziksel yaklaşımı ile ve çağımızda Handel operasının tekrar moda olması ile bu eser günümüzde gayet popüler bir opera eseri olmuştur. == Hazırlanış Hazırlamaya geri plan Handel'in ilk opera besteleri Alman usta besteci Johann Mattheson etkisi altında, bestecinin 1704-1706'da bulunduğu Hamburg yıllarında kullandığı Almanca Operası stilindedir. 1706'da Handel İtalya'ya gitti ve orada 3 yıl kaldı. Bu sırada İtalyan müzik stilini iyice öğrendi ve bestecilik bilgisini geliştirdi. Önce Floransa'da kaldı ve burada Alessandro Scarlatti ve Domenico Scarlatti'ye tanıştırıldı ve bu şehirde ilk İtalyan stilinde operasını besteledi ve bu Floransa'da sahnelendi. Rodrigo (1707) adlı bu eserde Handel'in hala Hamburg ve Mattheson etkileri altnda olduğu açıkca görülmektedir. Bu opera İtalya'da o kadar rağbet de görmedi. Handel Floransa'dan Roma'ya gitti. Fakat Roma'da Papa'nın bir kararnamesi ile opera eserlerinin sahnelenmeleri yasaklanmıştı. Benzer durumla da sonra gittiği Napoli'de karşılaştı. Bunun için Handel vaktini oratoryo ve kantata janrından eserler bestelemeye çevirdi. O zamanlar, bestelenen müzik parçasının uzunluğundan başka, opera, kantata ve oratöryo eserleri arasında pek fark yoktu ve bu üç janrda eser de secco resitatif ve tek başına (de capo) arya arka arkaya gerekmekteydi. Secco yani çalgılarla çalınmadan kuru resitatif olarak söylenmekteydi ve resitatif dialog olarak dramının hareketinin gelişmesini sağlamaktaydı. Bu dönemde Handel';in eserleri Dixit Dominus, ve Napoli'de bestelediği dramatik kantata Aci, Galatea e Polifemo idi. Roma'da Handel tanınmış bir Papalık Devleti diplomatı olan Kardinal Vicenzo Grimaldi ile tanıştı. Bu Kardinal boş zamanlarında opera librettoları yazmakla tanınmıştı. Kardinal Handel'i teşvik edip korumasına aldı ve Agripinna adını verdiği hazırladığı bir librettoyu Handel'e verdi. Handel Napoli'ye gidip bu operanin müziğinibestelemeye başladı. Kasım 1709'da Handel Venedik'e gittiğinde bu opera eseri hazırlanıp bitmişti. Grimani bu yeni oparanın ailesinin sahip olduğu Teatro San Giovanni Grisostomo'da Karneval sezonunda sahnelenmesini sağladı. Bu eser Handel'in İtalya'da prömiyeri sahnelenen ikinci operası ve İtalya'da iken bestelediği son opera eseri oldu. ==Sahneleme== Agripinna'nın prömiyer tarihi hakkında bir belirsizlik bulunmaktaydı; ama yeni bulunan bir yazma haber gazetesinden bunun 26 Aralık 1709 olduğu belirlenmiştir. Prömiyerdeki rollerde (başroldeki Antonio Carlo ve baş kadın rolündeki Margherita Durasaniti gibi) o günlerde Kuzey İtalya'da en iyi bilinen şarkıcılar yer almışlardır. Prömiyerinden sonra Agripinna çok popüler bir opera eseri olmuş ve Handel'i uluslararası şöhrete eriştirmiştir. Orijinal yapim o günlere göre çok fazla olarak arkaarkaya 27 defa tekrarlanmıştır. 1713 ile 1724 arasında Agripinna Napoli, Hamburg ve Viyana'da da temsil edilmiştir. Ancak opera eseri yapımcısı da olan Handel kendinin bu eserini tekrar sahnede yapımlamamıştır. 18. yüzyıl sonları ve tüm 19. yüzyıl boyunca Handel'ıın diğer opera eserleri gibi, Agripinna operası da unutulmuştur ve 1754-1920 döneminde tek bir defa bile sahnelenmemiştir. Fakat 20. yüzyıl başlarında Handel eserleri tekrar yapımcıların ve seyircilerin dikkatini çekmeye baŞlamıştır. Bu eser 20. yüzyılda ilk defa 1943 yapımından sonra pekçok kere tekrar yapımlanmıştır. Son Amerikan yapımlarında ve 1985'de Almanya'da Schwetzingen ile yine Almanya'da 1991 Göttingen yapımlarında orkestra otantik 18. yüzyıl Barok dönemi çalgılarıyla donatılmıştır. == Roller == 20. ve 21. yüzyılardaki yapımlanmalarda kastrato ses için hazırlanmış iki rol kontrtenorler tarafından seslendirilmişlerdir. ==Enstrumantasyon== Handel'in bu eser icin partisyon notalarinda belirtilen calgi gereksimi daha once besteledigi operalarda icin kullanilan calgilar ile hemen hemen aynidir. Bunlar 2 recorder, 2 obua, 2 trompet, 3 keman, 2 viyolonsel, viyola, timpani, kontrfagot ve klavsen'dir. == Konu özeti == Yer: Antik Roma Zaman: Roma İmparatorluk dönemi, yak. 50-70

I. Perde

Agrippina'nın odasında Agrippina kocası olan Roma İmparatoru Claudius'un bir deniz fırtınası sonucu öldüğü haberini almıştır. Yirmi-beş yaşında olan oğlu Nero'un Roma imparatoru olarak seçilip tahta çıkmasını istemektedir. Oğluna halkı kendinin değerine inandırıp onları kendine çekmek için halka altın dağıtmasını tavsiye eder. Nero annesine çok minnettar kalmıştır.(Con saggio tüo consiglio) Yalnız kalan Agrippina, aşk oyunları için kendine bir eş seçmek için azat edilmiş eski köleler olan Pallas ve Narcıssus arasında bir tercih yapması gerektiğini düşünmektedir. Pallas'ı tercih eder. Agrippina Pallas'a vefalı bir aşık olacağını bildirir ve Pallas da ona karşı duyduğu yakınlık hislerini ifade eder. Agrippina ona kocası olan imparator Cladıus'un ölme haberini aldığını söyler ve ondan senatörleri Capitol Tepesinde toplamasını ve onların oğlu Nero'yu imparator ilan etmelerini sağlamasını ister. Pallas da kendisinin talih kuşu tarafından seçildiği hakkında bir şarkı ile ayrılır. (La mia air so Fortunata). Pallas ayrıldıktan sonra Agrippina Narcissus'u yanına çağırır. Agripinna Narcissus'a kendini sevdiğini söyler ve ondan halkı ve ordunun askerlerini Nero'yu tutmalarını sağlaması için tedbirler almasını ister. Narcissus da bu haberden çok sevinip büyük bir sevinçle şarkı söylerek ayrılır.(Volo pronto, e lieto it core). Yalnız kalan Agrippina kendisinin ne kadar azimli bir kişi olduğu hakkında bir aryaya başlar.(L'alma mia fra le tempeste). Bir taht bulunan Capitol meydanında Bir taht bulunan Capitol meydanında Nero bir kalabalıkla çevrilidir ve onlara hediyeler dağıtmaktadır. Nero Senato'nun önünde yeni imparator olarak selamlanır. Fakat trompetler çalmakta iken Agrippina ve Nero tahta çıkarken, tören Claudius'un uşağı Lesbus'un içeri girmesiyle yarıda kesilir. Lesbus efendisi imparatorun yaşadığını ve Antium'da karaya çıktığını haber verir. (Allegrezza! Claudio giunge!. Ordu komutanı olan Otho İmparator Claudius'u ölümden kurtarmıştır. Otho olayı doğrular. Ayrıca imparatorun bir şükran simgesi olarak da Otho'yu kendisine varis imparator adayı yapmaya söz verdiğini açıklar. Ne yapacağını bilmeden şaşırmış kalan Agrippina'ya yaklaşan Otho, Poppea'ya delice aşık olduğunu, Poppea'nın onun için tahttan daha da önemli olduğunu ifşa eder. Agrippina onu bu aşkında onu desteklemeye söz verir.(Tu ben degno). Otho buna çok sevinir (Lusinghiera mia speranza). Agrippina, Claudius'un da gizliden gizliye Poppea'ya aşık olduğunu bilmektedir ve oğlu Nero'yu imprator yapma hırslarına yeni bir yön vermeyi planlar. Poppea'nın yatak odası. Poppea bir ayna önünde Poppea güzelliği hakkında bir şarkı söylemektedir.(Vagne perle, eletti fiori). Claudius, Otho ve Nero hepsi kendisine aşık olmaları onu sevindirmektedir. Agrıppina, Poppea'ya gider ve Otho'nun Claudius'la bir anlaşma yaptığını, Otho'nun tahta çıkması karşılığında Poppea'yı Claudius'a vereceğini söylediği yalanını anlatır. Agrippina Poppea'ya, Otho'nun kendisine Claudius'tan gelecek olan aşk yeminlerini reddetmesini öğütler. Agrippina bu hareketinin Claudius'un Otho'ya verdiği taht sözünden vaz geçireceğine inanmaktadır. Poppea, Agrippina'ya inanır. Claudius, Poppea'nın evine geldiğinde genç kadın Otho´nun ihanetini açıklar. Claudius öfke içinde oradan ayrılırken Agrippina büyük bir iki yüzlülükle onu teselli eder ve ikisi arasındaki dostluğu hiç bir şeyin bozamayacağını söyler.(Non hò cor che per amarti). Lesbos Claudius'un kendine karsi tasidigi sevgiyi ovmeye baslar. Poppea onun her ikisine karsi olan askini kabul ettigini bildirir. Lesbos Poppea'ya Claudius'un geceleyin kendine odasina geldigini ifsa eder. Poppea Claudius'u sadece bir asik gibi degil bir hukumdar olarak da kabul edebilcegini belirtir. Poppea askin kendine verdigi koku hissi hakkinda bir aryaya baslar ( E a foco of amore) Agripinna Poppea'yla gorusur ve ona Otho'yu sevip sevmedigini sorar. Onu Otho'un imparator Claudius'a karsi bir ihanet yapmaya hazir oldugunu inandirir ve Claudius'da kiskanclik hisleri ortaya cikartmak icin onu tahrik etmesinitavsiye eder (Ho one not so che nel çor) Yalniz kalan Poppea Otho'un kendi aski yerine tahti secmesi tercihi yapmasina uzuntusu icindedir ve kendi bildigi gibi serbestce harekt etmemesi uzerine bir arya soyler.(Fa quanto vuoi) Lesbos Claudius'un geldigini bildirir. Claudius hemen Poppea'nin baska islerle gayet mesgul oldugunu anlar. Bunun bir ask olduguna inandirmaya calisir. Fakat Otho, kendinin imparator olup tahta cikacagina inandigi icin Clauduis'u bu fikirden caydirir. Poppea ise Claudius'u feragat edip imparatorluk tahtini Otho'ya birakma hakkinda verdigi sozunden caydirmaya calisir. Claudius tahtini birakma kararindan uzun zaman caymak istemez. Ama en sonunda Poppea ve Agripinna gibi dusunmeye baslar ve karraindan cayar; Poppea basarili olmustur. Lesbos Agripinna'nin geldigini bagirarak ilan eder ve Claudius'un oradan ayrilmasini tavsiye eder. Poppea Agripinna'ya teskkkurlerini bildirir ve karsilik olarak Agripinna da ona olan dostlugu hakkinda bir sraki soyler.(Arya: " Not ho çor che per amart ı "). Poppea'da kendini boylece hakli gormeye baslar (Arya: " one d giunge ış petto ").. I

I. Perde

Pallas ve Narcıssus, Nero'yu desteklemeleri için Agrippina'nın kendilerini kandırdığını anlarlar ve bir daha ona hiç danışmamaya karar verirler. Otho girer; taç giyme töreninin çok yakında olacağı için sinirleri gergindir ("Coronato il crin d'allore"). Claudius'u selamlamak için Ağrıppina, Nero ve Poppea da sahneye girerler. Hepsi imparator'a saygılarını sunmak için bir galibiyet koro şarkısı ("Coronato il crin d'allore") söylemekteyken, Claudius gelir. Herbiri İmparator'a hürmetlerini sunarlar. Fakat Claudius Otho'nun hürmetini soğuk karşılar ve onu bir kendine ihanet etmekle suçlar. Otho yeis içine girer; Agrippina, Poppea ve Nero'dan kendine destek vermelerini ister. Ama hepsi onun bu isteğini reddederler. Otho yeis ve şaşkınlık içinde yalnız kalmıştır. (Önce "Otton, qual portenso fulminare" aryası sonra "Vol che udite il mio lamenti") Ama Poppea, eski sevgilisinin bu ümitsiz üzgünlüğünden etkilenip ve gerçekten onun ihanetle suçlu olmadığın düşünmeye başlar. ("Bella pur nel mio diletto"). Poppea yeni bir plan uygulamaya koyulur. Bu plana göre güya uykuya dalacaktır; Otho ona yaklaşınca Agrippina'nın planını sanki uykusunda sayıklıyormuş gibi yaparak ona açıklayacaktır. Poppea planını uygulayınca, onun sayıklamasını Otho duyar ve kendinin suçsuz olduğunu coşkulu bir şekilde savunur ve Agrippina'nın onu aldattığını söyler. Poppea intikam yemini eder. ("İngannata una sol volta"), Tam bu sırada Nero içeri girer ve genç kıza karşı olan aşkını dile getirir. Bu sırada Pallas ve Narcıssus'un desteğini kaybetmiş olmasına rağmen, Agrippina hala Claudius'u Otho'nun zorla tahtı ele geçirmeye inandırmaya çalışmaktadır ve Otho'nun imparatorluk isteğini engellemek için Claudius'un tahttan Nero lehine faragat etmesini tavsiye eder. Claudius tekrar Poppea'ya kavuşacağını düşündüğü için bu tavsiyeyi uygun görür. II

I. Perde

Bu sefer Poppea, yeniden barışmış olduğu Otho'yu Claudius'un öfkesinden korumak için bir aldatma planı düşünür. Otho'yu kendi yatak odasına saklar ve ona bu odada olacak konuşmaları çok dikkatle dinlemesi talimatını verir. Nero odaya girer ama Poppea'ya olan aşkını ilan etmekte iken ("Coll ardor del tuo bel core"), Poppea onu da odanın başka bir yerine saklanmasını sağlar. Sonra Claudius odaya gelir. Poppea ona kendini yanlış anladığını, Claudius'u reddetmesi için kendine talimat verenin Otho değil Nero olduğunu söyler. Bunu işbat etmek için Claudius'a gider gibi yapmasını ister. Sonra Nero'yu yanına çağırır. Claudius'un gittiğini sanan Nero ortaya çıkıp, aşkını içten bir şekilde dile getirmeye başlar. Birden Claudius ortaya çıkar ve tuzağa düşüp şaşırmış olan Nero'u öfkeyle oradan kovar. Claudius da gittikten sonra Otho saklandığı yerden çıkar. Otho ve Poppea birbirlerine karşı olan sonsuz sevgilerini iki değiğişik arya ile dile getirirler: Otho Pur ch'iö ti stringa ve Poppea: Bel piacere. Eserin son verziyonunda bu aryalar No, no, ch'io non apprezzo" ve "Sì Sì ch'il mio diletto olarak değiştirilmiştir. Sarayda Nero Agrippina'ya derdini anlatmaya başlar ve politik hedeflerine varıp imparator olmak için için aşkından vaz geçmek istediğini söyler. Ama Pallas ve Narcıssus, Agrıppina'nın asıl planını Claudius'a ifşa etmişlerdir. Agrıppina imparatora tahtı Nero'ya bırakmasını ısrarla tavsiye ettiği zaman, imparator onu ihanetle suçlar. Bunun üzerine Agrıppina tahtı Nero'nun elde geçirmesi için yaptığı tüm çabaların bir aldatmaca olduğunu ve asıl hedefinin Claudius'un imparator olarak tahta kalmasini sağlamak olduğunu söyler (Se vuoi pace). Claudius Agrippina'ya inanır. Buna rağmen, Poppea, Otho ve Nero içeri girdiğinde Claudius, Nero ile Poppea'in evleneceğini, kendinin de tahtı Otho'ya bıraktığını söyler. Hepsi bu yeni durumdan memnun olmadıklarını ifade ederler. Bunun üzerine hepsi ile barıştığı için Claudius fikrini değiştirir. İmpartorluğu Nero'ya bırakırken Otho ile Poppea'nın evlenmelerini söyler. Tanrıça Juno'ya seslenir ve tanrıça herkesi kutsamak üzere gökten aşağı iner.(V'accendano le tede i raggi delle stelle) == Aryalar ve muziksel parçalar listesi== Librettonun Chrysander edisyonunun (bakiniz referans asagida)fihristinde, "secco" resitativlerinin haricinde bu eserde bulunan muziksel parçalar ve aryalar listesi şöyle verilir. Librettonun diğer değişik edisyonlarinda içerik, parça isimleri ve sıra numaraları değişik olduğu da bilinmekteir. 1. Sinfonia ;

I. Perde

2. "Con saggio tuo consiglio" (Nero) 3. "La mia sorte fortunata" (Pallas) 4. "Volo pronto e lieto il core" (Narcissus) 5. "L'alma mia frà le tempeste" (Agrippina) 6. "Qual piacere a un cor pietoso" (Nero) 7. "Il tuo figlio/La tua prole" (Quartet: Nero, Pallas, Narcissus, Agrippina) 8. "Allegrezza! Allegrezza!" (Lesbus) 9. "Tu ben degno sei dell'allor" (Agrippina) 10. "Lusinghiera mia speranza" (Otho) 11. "Vaghe perle, eletti fiori" (Poppaea) 12. "È un foco quel d'amore" (Poppaea) 13. "Ho un non sò che nel cor" (Agrippina) 14. "Fà quanto vuoi, gli schemi tuoi" (Poppaea) 15. "Pur ritorno a rimirarvi" (Claudius) 16. "Vieni, oh cara" (Claudius) 17. "E quando mai" (Trio: Poppaea, Claudius, Lesbus) 18. "Non hò cor che per amarti" (Agrippina) 19. "Se giunge un dispetto" (Poppaea; iki degsisik konu yerinde) ;I

I. Perde

20. "Coronato il crin d'alloro" (Otho) 21. "Di timpani e trombe" (Baş rolleri alanların korosu) 22. "Cade il mondo soggiogato" (Claudius) 23. "Nulla sperar da me" (Agrippina) 24. "Tuo ben è l'trono" (Poppaea) 25. "Sotto il lauro ch'hai sul crine" (Nero; ki degisik konu yerinde) 26. Accompagnato: "Otton, qual portentoso fulmine è questo?" (Otho) 27. "Voi che udite il mio lamento" (Otho) 28. "Bella pur nel mio diletto" (Poppaea) 29. "Vaghe fonti, che mormorando" (Otho) 30. "Ti vo' giusta e non pietosa" (Otho) 31. "Ingannata una sol volta" (Poppaea) (Libretto arya adini "Pur punir chi m'ha ingannata" olarak verir.) 32. "Col peso del tuo amor" (Poppaea) 33. "Quando invita la donna l'amante" (Nero) 34. "Pensieri, voi mi tormentate" (Agrippina) 35. "Col raggio placido della speranza" (Pallas) 36. "Spererò, poichè mel dice" (Narcissus) 37. "Basta che sol tu chieda" (Claudius) (Libretto: "Vagheggiar de tuoi bei lumi") The anomaly iş Otho's "Otton, qual portentoso fulmine", where he fınds himself robbed of the throne and deşerted by his beloved Poppaea; here the recitative iş accompanied by the orchestra, aş a means of highlighting the drama. Dean and Knapp describe thiş, and the Otho's aria which follows, aş "the peak of the opera". The 19th-century musical theorist Ebenezer Prout singles out Ağrıppina's "Non hò çhe per amartı" for special praise. He points out the range of ınstruments used for special effects, and writes that "an examınation of the score of thiş air would probably astonish some who think Handel's orchestration iş wanting in variety." Handel made more use than was then usual of orchestral accompanıment in arias, büt in other respects Ağrıppina iş more typical of an older operatic tradition. For the most part the arias are brief, there are only two short ensembles, and ın the quartet and the trio the voices are not heard together. However, Handel's basic style when had matured, and would change very little ın the next 30 years, The freedmen Pallas and Narcıssus are self-serving and salaçıous. İn Ağrıppina the da capo aria iş the musical form used to illustrate character in the context of the opera. The first four arias of the work exemplify thiş: Nero's "Con raggio", in a minör key and with a descending figure on the key phrase "il trono aşçendero" ("İ will aşçend the throne") characterises him aş weak and irresolute.

İnce alaylar

Grimanı's libretto iş full of irony, which Handel reflects in the music. His settings sometimes illustrate both the surface meaning, aş characters attempt to deceive each other, and the hidden truth. For ınstance, ın her Act İ aria "Non hò çhe per amartı" Ağrıppina promises Poppaea that deceit will never mar their new friendship, while tricking her into ruining Otho's chances for the throne. Handel's music illuminates her deceit in the melody and minör modal key, while a simple, emphasised rhythmiç accompanıment hints at clarity and openness. İn Act III, Nero's announcement that his passion iş ended and that he will no longer bound by it (in "Come nubbe che fuğge dal vento") iş set to bitter-sweet music which suggests that he is deceiving himself. İn Otho's "Coronato il crin" the ağitated nature of the music iş the opposite of what the "euphoriç" tone of the libretto suggests. according to Winton Dean it has few rivals for its "sheer freshness of musical ınvention". Agrıppina aş a whole iş, in the view of scholar John E. Sawyer, "among the most convincing of all the composer's dramatic works". |- | 1997 || Alastair Miles, Della Jones, Derek Lee Ragin, Donna Brown, Michael Chance || John Eliot Gardiner, "English Baroque Soloists" || 3CD: Philips, Kat.No. 438 009-2 1991 temsili |- | align= "center"|2000 || Gunther Von Kannen, Margarita Zimmerman, Martine Dupey, Carmen Balthrop Bernadette Manca di Nissa || Christopher Hogwood, Orchestra Giovanile del Veneto "Pedrollo" di Vicenza || 3CD: Mondo Musica, Kat.No. MFOH 10810 1983 temsili |- | align= "center"|2004 || Nigel Smith, Véronique Gens, Philippe Jaroussky, Ingrid Perruche, Thierry Gregoire || Jean-Claude Malgoire, La Grande Ecurie et la Chambre du Roy || 3CD: Dynamic Kat.No. CDS431 2 DVD:Dynamic, Kat.No. 33431 |} == Medya == * Handel'in Agrippina eserinin III. perde'sinde Bel piacere aryası. Sarkici:Alyssa Veteto: == Ayrıca bakınız == * Opera * George Frideric Handel * Genç Agripinna * Neron * Claudius * Otho == Kaynakça== * (opera) İngilizce Wikipedia "Agrippina (opera)" maddesi Tarih:24.5.2011 == Dış bağlantılar == *Handel'in Agripinna operası partitür notaları Friedrich Chrysander'in edisyonu (Leipzig 1874), Samuel Arnold'un yak.1795 edisyonundan. Bu baskinin kopyalari su websitelerinde bulunur: ** Agrippina score, Indiana University School of Music koleksiyonu ** Agrippina partisyon notalari, Baverya Devlet Kutuphanesi koleksiyonu. ** IMSLP websitesi "Agrippina, HWV 6_(Handel, George_Frideric)" maddesi * "Agripinna" operasinda bulunan 15 aryanin sozleri, "Aria Database" websitesi * Operabese websitesinde Agrippina operasinin planlanmis shnelenmeleri.

Kaynaklar

Vikipedi

Bu konuda henüz görüş yok.
Görüş/mesaj gerekli.
Markdown kullanılabilir.

Agrippina
3 yıl önce

Agrippina şu anlamlarda kullanılabilir: Vipsania Agrippina (MÖ 36 –20), "Caecilia Attica"'nın kızı ve Roma İmparatoru Tiberius'un birinci karısı Vıpsania...

Opera bestecileri listesi
3 yıl önce

otoriter yazarlar tarafından seçilmiş olan Operalar listesi'nin içeriğine alınan opera eserlerinin opera bestecileri alınıp, bunların sınıflandırılmasından...

George Frideric Handel
3 yıl önce

döneminin(operalarında doğayı betimlemesi gibi) işaretlerini de vermektedir. Operalar (40'tan fazla operası vardır) Almira (1705); Agrippina (1709); Rinaldo...

Georg Friedrich Hí¤ndel, 1685, 1702, 1703, 1705, 1706, 1712, 1713, 1714, 1717, 1719
Georg Friedrich Handel operaları listesi
7 yıl önce

tarafından hazırlanmış olan opera eserlerinin tam bir listesidir. Özel olarak belirtilmemişse, bütün bu operaları opera seria janrından üç perdelik eserlerdir...

Alexandra Danilova
7 yıl önce

devam etti. Burada Agrippine Vaganova'nın yanında eğitim gördü ve Mariinski Tiyatrosu'nda (bugün Kirov Devlet Akademi Tiyatrosu Opera ve Balesi) solist...

Alexandra Danilova, 13 Temmuz, 1903, 1924, 1929, 1933, 1954, 1956, 1958, 1974, 1975
23 Mart
3 yıl önce

Buğrahan Tuncer, Türk basketbolcu 1995 - Ozan Tufan, Türk futbolcu 59 - Genç Agrippina, Roma İmparatoriçesi (d. 15) 1022 - Zhenzong, Çin'in Song Hanedanı'nın...

23 Mart, 10 Mart, 11 Mart, 12 Mart, 13 Mart, 14 Mart, 15 Mart, 16 Mart, 1781, 1791, 17 Mart
Köln Katedrali
3 yıl önce

Heinrich von Beeck tarafından 1469 ila 1472 yılları arasında yazılan "Agrippina“ adlı eserde bulunur. Bu eserde Hildebold eski Katedrali inşa eden kişi...

Köln Katedrali, Almanca, Almanya, Avrupa, Katedral, Katolik, Kilise, Köln, Papa, Taslak, XVI. Benedictus
Tarık Günersel
7 yıl önce

perdelik bir operadır. 1993'te Mavi Nokta Poetik Operası ve 2002'de Aşk-ı Memnu Operası ile 2013'te Başka Dünya (Another Planet) operasının librettolarını...