Erhan Gökgücü (1939 - 13 Şubat 2020), Tiyatro rejisörü, oyun yazarı, oyunculuk ve reji eğitmeni.
Ankara Devlet Konservatuvarı Tiyatro-Oyunculuk Bölümünden 1963’te mezun oldu ve Devlet Tiyatroları'nda çalışmaya başladı. Birkaç ay sonra Devlet Tiyatroları'ndan ayrılarak İstanbul’da Arena, Gen-ar, Küçük Sahne, Ankara’da Ankara Sanat Tiyatrosu ve Ankara Birliği’nde çalıştı; Ankara Oyuncuları’nın kurucularından biri oldu. Bu tiyatroda sergilenen, Aziz Nesin’in “Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz” ile “ Zat-ı Devletleri İbiş Hz.” oyunlarının müziklerini besteledi. 1972’de Devlet Tiyatroları’na döndü ve sırasıyla İzmir DT, Trabzon DT (kurucu ve sanat yönetmeni) Adana DT (sanat yönetmeni) ve Ankara DT’de çalıştı. 1988’den, 2005’te yaş sınırından emekli oluncaya kadar Devlet Tiyatroları Başrejisörü olarak görev yaptı. İlk profesyonel rejisini 1965 yılında gerçekleştirdi. Devlet Tiyatroları’ndaki görevlerinin yanı sıra İzmir Devlet Konservatuvarı, Ege Üniversitesi B.Y.Y.O. ve Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı’nda oyunculuk, diksiyon ve fonetik; Bilkent Üniversitesinde reji ve oyunculuk dersleri verdi. Oyun yazarı, rejisör ve oyuncu olarak biri yurt dışından olmak üzere 30’u aşkın ödüle sahiptir. Ödülleri arasında kendi yapıtı “Giordano Bruno” sahnelemesinden ötürü yazar ve rejisör olarak aldığı, Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği‘nin “Aziz NESİN” adına düzenlediği büyük ödülün yanı sıra “Promete 1940” oyununun yazarı olarak aldığı Hasan Ali Yücel Ödülü de vardır.
Yapıtları arasında Yağmurlar Yağınca, Ramazanla Cülide, Kısmet, Giordano Bruno, İki Kalas Bir Heves, Gerçek Kurbanın Acısı, Duyarlılık üzerine Vivace, Memleketim Memleketim, Promete 1940, Tekir Noktalama İşaretlerini Öğretiyor (Çocuk müzikali-uyarlama), Hesaplaşma, Prof. Nebulus ya da Bilimin Tehlikesi isimli tiyatro oyunlarının yanı sıra radyo ve televizyonlarda oynanan çok sayıda özgün oyunu, “Türk Tiyatrosu Üzerine” adlı bir çalışması, tiyatro sanatı üzerine sanat dergilerinde yayımlanan yazıları, “Can Kızla Türkü Çobanı“ ve “İnsan Terinde Büyüyen Çiçek” adlı iki uzun öyküsü, şiirleri ve kuramsal bir yapıt olan ”Reji Sanatı” adlı kitabı vardır.
Oyunlarının hepsinde egemen tema demokrasi ve düşünce özgürlüğüdür. Giordano Bruno’da, düşünce özgürlüğünün ilk havarisi olarak kabul edilen Bruno’nun 1600 yılında engizisyonca yakılışı; Memleketim Memleketim’de Tan matbaasının 1945'te gericilerce yakılışı, Promete 1940'ta köy enstitülerinin kuruluşu ve yok edilişi, Ramazan'la Cülide’de mafya-devlet sarmalı, İki Kalas Bir Heves’te sansür ve baskı mekanizması, Gerçek Kurbanın Acısı’nda askerî darbe dönemlerindeki idamların ardında bıraktığı izler, Prof. Nebulus ya da Bilimin Tehlikesi'nde ise egemen güçlerle yalanın ilişkisi işlenir. Yaşamı boyunca birçok sivil toplum ve meslek kuruluşunun yönetiminde bulunmuş olan Gökgücü, Tiyatro Oyuncuları Meslek Birliği başkanlığı yapmıştır.
13 Şubat 2020 tarihinde, kalp yetmezliği nedeniyle ölmüştür.