Hiroshi Teshigahara (勅使河原 宏, Teshigahara Hiroshi) Tokyo Üniversitesi'nde sanat tarihi okurken gerçeküstücü Seiki no Kai topluluğuna katıldı. Kendi olanaklarıyla sinema çalışmaları sürdürdü. Teshigahara'nın Tuzak (おとし穴, Otoshiana) (1961) sendikacılık çatışmasında öldürülen bir madenciyle oğlunun dünyaya hayalet olarak dönmelerini, Cannes Film Festivali'nde Jüri Özel Ödülü kazanan Kum Kadın (砂の女, Suna no Onna) (1963) tutsağı olduğu bir "kum kadınla" birlikte yaşayan bir böcek uzmanının hikayesini, Başkasının Suratı (他人の顔, Tanin na kao) (1965) yüzü yanan bir mühendisin bir cerraha yeni bir yüz yaptırmasını, Bozulan Plan (燃えつきた地図, Moetsukita chizu) (1968) gizemli siyasal çatışmaların yaşandığı bir kentte kaybolan bir adamı, Antonio Gaudí (アントニー・ガウディー, Antonio Gaudí) (1984) Katalan mimar Gaudi'nin yapıtlarını ve Rikyu (利休, Rikyū) (1989) çayın Japon kültüründeki yerini konu edindi.
Hiroshi Teshigahara
Bu konuda henüz görüş yok.