Tarihi bilgiler
Bangladeş`te sekiz ulusal seçim yapılmıştır. İlk ve ikinci Meclisler ilgili seçimlerin sonucu olarak oluşturulmuştur ve şu anda ``Başbakan`ın Ofisi`` olarak kullanılan ``eski Sangsad Bhaban``ı kullanmışlardır.Şu anda kullanılan Sangsad Bhaban ikinci Meclis tarafından inşa edilmiş ve kullanıma açılmıştır. İnşaat 28 Şubat 1982`de bitirilmiştir ve ikinci Meclis`in sekizinci ve son oturumu aynı yıl 15 Şubat`ta yapılmıştır. Jatiya Sangsad Bhaban bu tarihten itibaren kullanımdadır ve Ulusal Meclis tarafından kullanılan tek kompleks olmuştur.
Bilgiler
- İnşaat başlangıç tarihi: 1961
- İnşaat ve tasarım : Tk. 129 crore (26,5 milyon dolar)
- Açılış töreni: 28 Şubat, 1982
- Mimar: Louis I. Kahn
- Toplam alan: 200 dönüm (800,000 m²)
- Yer: Sher-e-Bangla Nagar, Dhaka
- Meclis Sayısı: 7 (yedi)
Mimari ve tasarım
Milli Meclis olarak kullanılan binalar arasında Jatiyo Sangsad Bhaban en iyi tasarlanmış ve en geniş hacme sahip olanlardan biridir. Bina bir Meclis`in gereken tüm ihtiyaçlarını karşılar ve estetiğe çok dikkat eder. Mimarisinin en iyi yanlarından biri tüm binanın dışardan bir büyük yapı olarak görünmesine karşın içerde yedi kat ve yedi ek binaya sahip oluşudur.Louis Kahn ayrıca kompleksin geri kalanını da tasarlamıştır. Jatiyo Sangsad Bhaban tüm Jatiyo Sangsad kompleksinin bir parçasıdır ve çimenlik, göl ve Meclis Üyeleri`inin (MPler) konutlarını içerir.
Konum ve ana plan
Yerleşim yeri Sher-e-Bangla Nagar`da yer alır ve dört ana cadde ile çevrilidir:
- Güney yönünde Lake Road;
- Doğu yönünde Rokeya Sarani;
- Güney yönünde Manik Mia Avenue; ve
- Batı yönünde Mirpur Road.
Sonuç olarak komplekse erişim kolaydır ve yönetilebilirdir (parlemento oturumları sırasında).
Ana bina (Bhaban) üç bölüme ayrılmıştır:
- Ana Plaza: 76,000 m²
- Güney Plaza: 21,000 m²
- Başkanlık Plaza: 6,000 m²
Ana bina kompleksin merkezindedir. Kompleksin dış bölümlerinde MP konutları ve acil durum binaları bulunur. Aradaki boşluk ana binayı ve iki çimenliği çevreleyen karışık tasarımlı bir göl ile doldurulmuştur.
Tasarım felsefesi
Anahtar tasarım felsefesi alanı en iyi şekilde kullanmak ancak Bangladeş kültürel mirasını mimari yoluyla açıkça temsil eden bir yapı oluşturmaktı. Mimari, doğanın parıltısından ve hiddetinden korunma amaçlı temel insani gereksiniminden doğmuştur.