|harita =
|harita boyut =|harita açıklama = |lat_deg = |lat_min = |lat_sec = |lat_hem = K |lon_deg = |lon_min = |lon_sec = |lon_hem = D |rakım = |yüzölçümü = |nüfus = 462 |nüfus yoğunluğu = |nüfus_ref = [1] |nüfus_itibariyle = 2000 |alan kodu =0266 |posta kodu = 10600 |bölge = Marmara |il = Balıkesir |ilçe = Susurluk
|Köy Muhtarı =İbrahim Taşkın
|websitesi = [2]
Yaylaçayır, Balıkesir ilinin Susurluk ilçesine bağlı bir köydür.
Tarihi
OSMANLI İMPARATORLUÄU BALKAN HARBİ YENİLGİSİNDEN SONRA, BALKANLARDAN GERİ ÇEKİLMEYE BAŞLAYINCA; BULGARİSTAN`IN RAZGRAT KASABASININ KÖSEKÖY, YENİKÖY, CUMAKÖY, KASÇOVA BÖLGERİNDEN KALKIP YAYA VE ÖKÜZ ARABALARI İLE ANADOLUYA GÖÇ ETMİŞ ANA DİLLERİ TÜRKÇE OLAN MÜSLÜMAN HANEFİ MEZHEBİNDEN BİR TOPLULUKTUR.BU TOPLULUÄA ÖNCELERİ BALİKESİR SUSURLUK GÖBEL BÖLGESİNDEN YER GÖSTERİLİR FAKAT GÖÇMENLER KABUL ETMEZLER, GEREKÇELERİ:BU TOPRAKLAR ÇOK DERİN VE GÜÇLÜ BİZİM ÖKÜZLERİMİZ SABANLAR İLE BU TOPRAÄI SÖKÜP İŞLEYEMEZ, ÜSTELİK BU TOPRAKLAR YAZIN SICAKLARDA ÇATLAR VE MEZARDAKİ ÖLÜLERİMİZİN KOKULARI DIŞARI ÇIKAR. DAHA SONRA GÖÇMENLERE SUSURLUKTAN YER GÖSTERİLİR. SUSURLUK: ÇATALDAÄ İLE KELTEPE ARASINDA KUZEY DOÄU, KUZEYBATI YÖNÜNDE UZANAN, KARACABEY OVASINA AÇILAN VADİNİN İÇİNDE KURULU, DOÄU KIYISINDAN SİMAV ÇAYI GEÇEN İZMİR İSTANBUL YOLU UZERİNDE BİR KASABA. SUSURLUÄUN ADINDAN DA ANLAŞILABİLECEÄİ GİBİ SUSIÄIRI YANİ MANDALARIN YAŞAMINA ÇOK ELVERİŞLİ SULAK BİR ALAN OLMASI VE O GÜNÜN KOŞULLARINDA SİVRİ SİNEÄİNDE BOLLUÄU YÜZÜNDEN; SITMA HASTALIÄINDAN KIRILIRIZ GEREKÇESİ İLE GÖÇMENLER GELDİKLERİ BULGARİSTAN DELİORMAN BÖLGESİNE BENZER BİR BÖLGE OLAN ÇATALDAÄA GÖÇE DEVAM EDERLER.
ÇATALDAÄ DENİZ SEVİYESİNDEN 1314 METRE YÜKSEKLİÄİDEKİ ÇOBANDEDE TEPESİ İLE SUSURLUK CİVARIN EN YÜKSEK DAÄIDIR. GÖÇMENLER ÇOBANDEDE TEPESİNİN BATI YÖNÜNDEKİ KUZEY GÜNEY YÖNÜNDE UZANAN VADİYE YERLEŞİRLER. KÖYÜN YERLEŞİM YERİ OLAN VADİ ÇEVEREDE YAŞAYAN YÖRÜKLERİN; OTLARINI BİÇMEK ÜZERE KORUMAYA ALDIKLARI ÇAYIRLARIN BULUNDUÄU YAYLASIDIR. BU YAYLA VE ÇAYIR DAHA SONRA KÖYÜN ADI OLUR.
KÖY COÄRAFİ OLARAK MARMARA BÖLGESİ İLE EGE BÖLGESİNİN KESİŞTİÄİ SINIR OLAN ARPAÇ ÇAYIRLARI BÖLGESİNİN BİTİŞİÄİNDE VE BATISINDA YER ALMAKTA. BALIKESİR İLİNİN BURSA İLİ İLE SINIR OLUŞTURDUÄU,SUSURLUK KASABASI İLE MUSTAFA KEMALPAŞA VE KEPSUT KASABALARININ SINIR OLUŞTURDUÄU KESİŞİM NOKTASINDA YER ALMAKTA.
KOMŞU KÖYLERİ: GÜRECE KÖYÜ; SUSURLUK İLÇESİNE BAÄLI, BULGARİSTAN GÖÇMENİ OLUP, YAYLAÇAYIR KÖYÜNÜN GÜNEYBATISINDADIR. KALFAKÖY;SUSURLUK İLÇESİNE BAÄLI, BULGARİSTAN GÖÇMENİ OLUP, YAYLAÇAYIR KÖYÜNÜN BATISINDADIR.. BOZEN KÖYÜ; SUSURLUK İLÇESİNE BAÄLI, YARISI BULGARİSTAN GÖÇMENİ DİÄER YARISI BÖLGEYE YERLEŞMİŞ OLAN YÖRÜKLERDEN OLUP YAYLAÇAYIR KÖYÜNÜN GÜNEYDOÄUSUNDADIR. SERÇEÖREN KÖYÜ KEPSUT İLÇESİNE BAÄLI KAREKEÇELİ YÖRÜKLERİNİN BÖLGE YERLEŞMESİ SONUCU KURULMUŞ OLUP YAYLAÇAYIR KÖYÜNÜN DOÄUSUNDADIR. YAYLAÇARIR KÖYÜNÜN KUZEYBATI VE KUZEY DOÄUSU BURSA İLİNİN MUSTAFA KEMALPAŞA İLÇESİNE BAÄLI KÖYLER BULUNMAKTADIR.
MUSTAFA KEMALPAŞAYA BAÄLI KÖYLER İLE YAYLAÇAYIR KÖYÜ ARASINDA KENDİ BAŞINA BİR EKO SİSTEME SAHİP BİR ORMAN BULUNMAKTA. BU ORMAN;KAYIN, MEŞE (AKMEŞE, KARAMEŞE, KIZILPELİT, BALLICA MEŞELERİ), DERE KENARLARINDA; GÜRGEN, KIZILAÄAÇ, YÜKSEK KESİMLERDE; KÖKNAR, IHAMUR, KISMENDE DAÄ KAVAÄI VE YÖRESEL ADIYLA BÖRTLECEN AÄACI BULUNUN İÇİNDEN SUSURLUK İLÇESİNİN DE SU İHTİYACINI KARŞILADIÄI SON DERECE TEMİZ İÇİLEBİLİR DERELERİN OLDUÄU, (BİRZAMANLAR YAŞAYAN ŞİMDİ İSE NESLİ MAALESEF KURUTULMUŞ OLAN AYI,KURT VE KARACALARIN YAŞADIÄI) BU GÜNLERDE İSE DOMUZ,PORSUK,ÇAKAL,TİLKİ,TAVŞAN VE SÜRÜNGENLER İLE DEÄİŞİK TÜRDEN KUŞLARIN (YÖRESEL ADIYLA KİKİK OLARAK ADLANDIRILAN ATMACA, KARTAL,ŞAHİN) YAŞADIÄI MUHTEŞEM BİR ORMAN ORMANDIR.
BU MUHTEŞEM ORMANIN GÜNEYDOÄUSUNA YERLEŞMİŞ OLAY YAYLAÇYIR KÖYÜ YERLEŞİMCİLERİ ŞUANDA MEVCUT OLAN TÜM TARLARINI BU ORMANDAN TARLA AÇARAK (AÄACI KESİP TARLAYA ÇEVİREREK) ELDE ETMİŞLERDİR. 2007 TARİHİ İTİBARİYLE ON YIL BOYUNCA BİR TARLAYA HİÇ İNSAN VEDE ZARAR VERECEK HAYVAN SOKULMASA O TARLA MEŞE ORMANINA DÖNÜŞÜR VE ON YIL SONUNDA BİR İNSANIN İÇİNE GİREMEYECEÄİ KADAR GÜRLEŞİR, ÇÜNKÜ İNSALAR HALA TARLA FİLİZLEME GİTMEKTELER (TARLA FİLİZLEME:TARLA OLARAK KULLANILAN ARAZİNİN DAHA ÖNCEDEN KESİLMİŞ AÄAÇLARININ -Kİ BUNLAR MEŞELERDİR- TOPRAK ALTINDA İNATLA YAŞAMAYA DEVAM EDEN KÖKLERİNDEN FIŞKIRAN, FİLİZLENEN YENİ MEŞE FİDANLARININ KESİLMESİ, YOK EDİLME ÇABASIDIR.)
YAYLAÇAYIR KÖYÜNE YERLEŞEN YÖRESEL ADIYLA MACIRLAR (MUHACİRLER, GÖÇMENLER) KARA SABAN İLE EKTİKLERİ ORMAN TORAÄINDAN İLK YILLAR BOL EKİN (BUÄDAY), ÇAVDAR VE MISIR ELDE EDERLER. ELDE ETTİKLERİ ÇAVDARIN SAPINI EVLERİNİN ÜZERİNE ÖRTÜ MALZEMESİ OLARAK (KİREMİT YERİNE) KULLANIRLAR. EVLERİ KEN ÜZERİNE (KÖŞELERE TEMEL KAZMADAN KONULAN BİNAYI TAŞIYACAK OLAN TAŞ VE ONUN ÜZEREİNE BAÄLANTI OALARAK UZATILMIŞ YONTULMUŞ AÄAÇ.)AÄAÇ DİREKLER DİKİP ARALARINI PAYANDA İLE DESTEKLEYİP DAHA SONRADA ORTASINDA YARILMIŞ MEŞE DALLARI İLE SEPET ŞEKLİNDE DUVARLAR ÖRMÜŞLER, ÖRÜLEN DUVARLARIDA SAMAN KARIŞIMLI ÇAMURLAR İLE SIVAMIŞLAR. ÇATILARINIDA MAHYA, MERTEK, VE PAPAZLAR DİKEREK, YARMA AÄAÇTAN OLUŞAN PARDILAR İLE ÖRTÜ ALTLIKLARINI ÇAKIP ÇAVDAR SAPI İLE ÖRTMÜŞLER, ÖRTÜLEN ÇAVDR SAPLARININI DA UZUN GENÇ AÄAÇLARI KESEREK ELDE EDİLEN İKİ ÜÇ METRE MUZUNLUÄUNDA ON ONBEŞ SANTİM KALINLIÄINDA AÄAÇ TAN OLUŞNA BASKILAR İLE SABİTLEMİŞLERDİR.
EVLERİ GENELDE İKİ ODA BİR SUNDURMA (SALON DEÄİL, ODALARIN AÇILDI İLK GİRİŞİN YAPILDIÄI YER.), KİLER VE AŞ EVİNDEN OLUŞMAKTADIR. HER EVDE MUTALA BİR YÜKLÜK (YATAK VE YORGANIN KONULDUÄU KAPAKLI AHŞAP BÖLME), BİR MUSANDIRA (SU BAKIRI VE İÇME KABININ BULUNDUÄU AHŞAP YERDEN YÜKSEK DOLAP)BULUNMAKTA VE HELALAR (WC-TUVALET) MUTLAKA EVDEN UZAKTA BİR YERDE AHŞAP, ÇALI, KERPİÇ VB DEN YAPILMAKTA.
KÖYE GELEN GÖÇMENLERİN İÇİNDE ZANATKARLAR YETİŞMİŞ USTA İNSANLAR BULUNMAKTA VE BU ZANATKARLARIN YAPTIKLARI İŞLER BUGÜN HALA O AİLELERİN LAKAPLARI OLARAK; ARABACILAR, MEMİŞ HOCALAR,BERBERLER, HAFIZ HOCALAR, MÜHTÜLER, USTA İSMAİLLER (DEMİRCİ USTALARI), CIBARLAR (CIBIR-FIÇI ÜRETEN USTALAR), TEKNECİLER (AÄAÇTAN OYMA EKMEK VE HAMUR TEKNESİ ÜRETENLER)PAPUR HOCALAR (PAPUR BİTKİSİNDEN HASIR VB ÜRETENLER.)KORUCULAR, DEVAM ETMEKTEDİR. BU ÜNVAN VE LAKAPLAR ZAMANLA ONLARIN ÇOCUKLARININ VE VEYA TORUNLARININDA ADLARI İLEDE BİRLEŞTİRİLEREK ;MEMİŞ HOCANIN AHMET, BERBER MEHMEDİN BASRİ, MÜHTÜ OSMAN VB. İLEVELER ALARAK YENİLERİ TÜRETİLMİŞTİR. İLK YERLEŞİM İTİBARİYLE OLAN BU ÜNVANLARA AİLELERİN GELDİKLERİ YÖRELERE GÖRE ÜNVANLAR,(KÖSELER, CUMALILAR, KASÇOVALILAR,ÇÖLLER, YENİKÖYLÜLER, VB.) YAPTIKLARINA GÖRE,(KORECİLER-KÖYÜN TEK KORE GAZİSİ İSMAİL TAŞKIN 14/05/2007 TARİHİ İTİBARİYLE YAŞIYOR.) NİTELİKLERİNE GÖRE (KULALAR, DELİ MUSTAFALAR, ÇOLAK ALİLER, ÇOLAK MEHMETLER,TOPAL AHMETLER, TOPALLAR, KOCA HASANLAR, KÖROÄLULAR), AİLE BÜYÜKLERİNE GÖRE; ŞABANLAR ÇETİNLER, MISTINLAR, KÜRT İSMAİLLER, KÜÇÜK AHMETLER, KUZU FATMELER, ÜZEYİR OÄULLARI, MİZEYEMLER, TUPURTULAR, KARADAYILAR, GİBİ YENİ LAKAPLAR DA EKLENMİŞTİR. İLK GELİŞ ADLARINA GÖRE; CERD OÄULLARI, GACALLAR, GİBİ ÜNVANLARA SAHİPTİRLER.
KÖYÜN YERLEŞİMİ İLE İLGİLİ İLK OLAY: GÖÇMENLER ÖKÜZ ARABALARI İLE BUGÜN KOCA ÇAYIR DENEN VE HALEN KÖYÜN MEYDANI OLAN YERDE İLK KONAKLADIKLARINDA İÇNLERİNDEN KÖR BİR GÖÇNEM ŞÖYLE DER: BENİ SU KENARINA GÖTÜRÜN VE BANA BİR AVUÇ TOPRAK VERİN DER. KÖYLÜLER KÖRÜN DEDİÄİNİ YAPARLAR. KÖR YERLEŞİM YERİ HAKKINDA BİLGİLER ALDIKTAN SONRA, AVCUNA ALDIÄI TOPRAÄI SUDA YIKAR VE AVUCUNDA KALANLARA BAKARAK ŞU YORUMU YAPAR: BU TOPRAKLAR DA EKİM DİKİM YAPABİLMEK (TARIM)İÇİN, AÄAÇLARI KESİP TARLA AÇACAKSINIZ (Kİ ÖYLE YAPTILAR). BU TOPRAKLAR SİZE İLK YILLAR; KOL GİBİ MISIRLAR KOCA KOCA KABAKLAR BOL EKİNLER VERECEK SİZDE BOL BOL ALIP TÜKETCEKSİNİZ. SONRALARI YAÄMURLAR YAÄIP VERİMLİ TOPRAÄI GÖTÜRECEK AÇ KALIP BİRBİRİNİZE BÖN BÖN BAKACAKSINIZ (Kİ ÖYLE OLDU.) O NEDENLE BU TOPRAKLAR SİZİ UZUN SÜRE DOYURAMAZ BAŞKA YERLERE GÖÇE DEVAM EDİN DER. GÖÇE DEVAM ETMEK İSTEYENLER VE OLDUÄU YERDE KALIP YERLEŞMEK İSTEYENLER DİYE KÖYLÜ İKİYE BÖLÜNÜR. KÖRÜN DEDİÄİ GEÇİCİ BOLLUÄA ALDANANLAR KÖYDE KALIR. KALALNLAR GÖRÜRKÜ YILLAR SONRA BU TOPRAKLAR ESKİ GÜCÜNÜ KAYBEDER. BOL TANELİ BAŞAKLARI OLAN EKİNLER SİNEK KANADI KALIR. KOL GİBİ OLAN MISIR KOÇANLARI; İŞARET PARMAÄINA KADAR DÜŞER. KÖR HAKLI ÇIKMIŞTIR. GÖZÜ GÖRENLERİN GÖREMEDİÄİNİ KÖR GÖRMÜŞTÜR.KÖRE İNANIP GÖÇE DEVAM EDENLER BUGÜN ADANA İLİNİN CEYHAN BÖLGESİNDE CEYHAN NEHRİ CİVARINDA ALTI DEÄİŞİK KÖY KURUP YAŞAMLARNA DEVAM ETMEKTEDİRLER. ADANAYA GÖÇÜP O BÖLGEDEKİ AÄA ZULMÜNDEN KAÇIP YAYLAÇAYIRA DÖNEN TOPAL AHMEDİN SOYU YAYLAÇAYIRDA DEVAM ETMEKTEDİR. ADANAYA GÖÇ EDENLERİN EN BÜYÜK SIKINTISI SİVRİ SİNEK VE SİVRİ SİNEK ARACILIÄI İLE YAYILAN SITMA HASTALIÄI OLMUŞ VE BİR ÇOK İNSAN BU HASTALIKTAN KIRILMIŞTIR. ADANADA CEYHAN DA KARLUK KÖYÜNDE (KARLUK KÖYLERİNİN ADI AYSADAN GÖÇ EDERKEN YAŞADIKLARI YÖRENİN, TOPLULUÄUN ADI.) 2004 YILINA KADAR YAŞAMIŞ FAKİYE ANNE VE OÄULLARI TORUNLARI ZAMAN ZAMAN YAYLAÇAYIR KÖYÜNE KÖSELERE AKRABALARINA ZİYARETE GELMEKTELER. ZİYARETE GELENLER:MUSTAFA METİN (FAKİYE ANNENİN GÜVEYİSİ). HALİL METİN (MUSTAFA METİNİN OÄULU).
KÖY HAKKINDA BİLGİLERE KÖY HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ KİŞLEREDE DANIŞARAK ONLARINDA KATKILARI İLE BU KÖYDE DOÄMUŞ BİRİ OLARAK YASAL OLARAK SAKINCA YARATMAYACAK BİLGİLER VERMEYEYE DEVAM EDECEÄİM. İLERİKİ BİLGİ VERİLECEK KONULAR: KÖYLÜNÜN YAŞAM TARZI GELENEK GÖRENEKLERİ KILIK KIYEFETİ NORMLARI DEÄER YARGILARI BEKLENTİLERİ, DOÄUM, DELİKANLILIK, NİŞAN , DÜÄÜN, EVLİLİK, ÖLÜM, VE BUNLAR İLE İLGİLİ TÖRENLER, VAR OLANLAR YOK OLMUŞ TÖRENLER.((http://yaylaçayır. ) adlı sitede de bu bilgiler yayınlanacaktır.(AHMET TAŞKIN- İSTANBUL)
Kültür
Köyün gelenek, görenek ve yemekleri hakkında bilgi yoktur.Coğrafya
Balıkesir iline 56 km, Susurluk ilçesine 16 km uzaklıktadır.İklim
Köyün iklimi, Marmara Ilıman iklimi etki alanı içerisindedir.Nüfus
Yıllara göre köy nüfus verileri | |||
---|---|---|---|
2007 | |||
2000 | 462 | 1997 | 441 |
Ekonomi
Köyün ekonomisi tarım ve hayvancılığa dayalıdır. yaylaçayır köyü türkiyenin idari yapısı içerisinde köy olarak tanımlanmasına rağmen, ekonomik açıdan susurluk kasabasının (ilçenin) uzak mahhallesi niteliğindedir. Köy ve köylü tanımlaması yapılırken, kendi ekonomik ihtiyaçlarını köy içinde karşılayan artanını da dışarıya satarak gelir elde eden insan topluluğu ve yerleşimi akla gelir. Oysa yaylaçayır köylüllerinin çok azı köylüdür. çünkü köyün en büyük gelir kaynağını; Devlet karayollarında, Susurluk şeker fabrikasında ve köyün dışında çalışan işçiler ve bu işçilerin emekli ve dul yetim aylıklarından oluşur. Köye en büyük ekonomik girdiyi sağlayan süt ve ete dayalı hayvacılık üretimi ise 1985 yılından sonra gelişmeye başladı. 1985 yılına kadar köylünün elindeki büyükbaş hayvanların çoğunluğu yerli karasığırdı. Yerli karasığırın çoğunlukta olduğu dönemlerde ise ne etteki tonaj nede sütteki tonaj bu günkü miktarlarda değildi. Susurluktaki entegre süt tesisinin (Ankaralının süthanesi adıyla anılan tesis)süt sığırcılığana ve köylülünün sütten gelir elde etmesini çok önemli katkıları olmuştur. süt sığırlarının ve damlarının mülküyeti köylülere ait olmasına rağmen köylüler ankarlıya süt üreten işçiler gibi çalışmaktalar.1970`li yıllarda 15 civarında olan koyun sürüsü, biri köylünün geneline diğeri şahısların kendine ait olan 7 keçi sürüsü ile yerli sığırlardan oluşan sahısların ve köyün genlinin ortak sürüleri ve sığırtmaçlar vardı. 21/05/2007 tarihi itibariyle köylü keçi ve koyunu terk edip tümüyle süt sığırcılığına yönelmiştir. Sığırtmaçlık, keçi çobanlığı, koyun çobanlığı, öküsçülük, öküsçülüğe bağlı nalbantlık mesleğide kaybolmuştur. Çobanlık genelde ailede yetişkin çocukların işi idi, ayrıca çoban tutulmazdı. Kümes hayvancılığı köylünün kendi tavuk eti ve yumurta ihtiyacını karşılamadan öteye gidip entgre tesise dönüşememiştir. Kuş gıribi salgınına kadar köy yumurtası adıyla köy bakkalına ve susuluk ilçesinde halka açık köylü pazar yerinde kısmende olsa satış yapılmakta ve gelir elde edilmekteydi.
1972/1989 yılları arasında yaylaçayırköyünden karacabey ovasına kadın ve çocuklardan oluşan tarım işçileri taşınmakta ve köylü buradanda gelir elde etmekteydi. 1974 yılında açık kasalı ford marka M.Kelebek isimli şahsın yönetiminde Hayati isimli şöförün kullandığı içinde 100`den fazla yolcu ve işçinin bulunduğu kamyonun Bozen köyü çıkışında uçuruma yuvarlanmasıyla 6 kişinin ölümüyle sonuçlanan kaza sonunda 2 yıl tarım işçisi taşınamadığından köylü bu gelirden de mahrum kalmıştı. Köylü kaza riskine ve açık kasalı kamyonda üç saat gidiş üç saat gelişi sekiz saatte güneşin altında çalışmaya razıydı çünkü fakirlik ve parasızlık daha zordu ama iki yıl kimse işçi götürmedi.
Yaylaçayır köyünün coğrafi yapı olarak orman köyü olmasının da köylüye ekonomik olarak büyük katkıları olmuştur vede olmaya devam etmektedir. Ormanın katkıları: Belirli dönemlerde Susurluk Orman İşletmesince yapılan; gençleştirme, kesim, fidan dikim çalışmalarında işçilik gelirinin yanı sıra, maktaa adı verilen kesimden elde edilen gelirden hisse alımı yoluyla köylü gelir elde etmektedir.
Tarım:Toprak, orman arazisinin tarlaya çevrilmesiyle oluşan topraktır. Tarım yapılan arazilerde belirgin bir şekilde yaşanan erozyon nedeniyle, yer yer taban toprağı yüzeye çıkmıştır. Arazinin eğimli oluşu nedeniyle şiddetli yağmurlarda zaten kumsal olan toprak seller ile akıp gitmekte. 1970 yılına kadar arazilerin tamamı karasaban ve öküzlerin çektiği pulluk ile sürülmekteydi, dolayısıyla toprak çok derin sürülememekte ve erezyon da nispeten daha az olmaktaydı. öküzün yerini traktör alınca hele birde eski çobanlar traktör sürücüsü olunca erozyon dahada arttı. Gerek traktör pulluğunun gücü ve derinliği gerekse tarlaların suyun akışı istikametine ters olması gerekirken suyun akışı istikametinde sürülmesi erozyonu körükledi. Köydeki hayvancılığın arazilere olumlu katkısı ise tabi gübre üretmeleridir. Tabii gübre ve suni gübre ile bu tropraklar desteklenmese çiftçi ektiği tohumu dahi deri alamaz. Köylü el yordamı ile, deneme yanılma yöntemi ile anadan atadan gördüğü usuller ile ekim dikim yapmaktadır. Ekilebilir ürünlerin başında buğday, arpa, çavdar, mısır ve ayçiçeği gelmekte.
Muhtarlık
Yerleşim yerinin köy tüzel kişiliği alması ile birlikte köyün tüzel kişiliğini temsil etmesi için köy muhtarlık seçimleri de yapılmaktadır.Seçildikleri yıllara göre köy muhtarları:
2004 - İbrahim Taşkın
1999 -
1994 -
1989 -
1984 -
Altyapı bilgileri
Köyde ilköğretim okulu vardır. Köyün içme suyu şebekesi vardır ancak kanalizasyon şebekesi yoktur. Ptt şubesi yoktur ancak ptt acentesi vardır. Sağlık ocağı ve sağlık evi yoktur. Köye ayrıca ulaşımı sağlayan yol asfalt olup köyde elektrik ve sabit telefon vardır.Linkler
köy-taslak Susurluk belde ve köyleri