Büyük galeriyi duvar gibi çevreleyen kayaların yüzeyine kabartma olarak 63 figür işlenmiştir; bunlardan batı duvarındakiler tanrıları, doğu duvarındakiler ise tanrıçaları canlandırır.Yan yana dizili figürler profilden verildiği için, burada bir tören alayının canlandırıldığı akla gelir; oysa Hitit sanatında figürlerin önden gösterilmesi adet değildir.Bu iki sıranın ortada birleştiği noktada Hitit dininin baştanrıları Teşup ve Hepat gösterilmiştir.Hava Tanrısı Teşup, Hurri ve Şeri adlı iki kutsal boğasıyla birlikte dağ tanrıları Nanni ve Hazzi`nin, Tanrıça Hepat ise bir parsın üstünde canlandırılmıştır.Hepat`ın arkasında duran oğlu Tanrı Şarruma ile birlikte bu üçlü kutsal bir aile oluşturur.Büyük galerideki en büyük kabartma IV. Tudhaliya`ya aittir ve doğu duvarında yer alır.
Ayrı bir girişi olan küçük galeride de kabartmalar vardır.Girişte kanatlı ve aslan kafalı bir yaratık figürü yer alır.Bu galerinin, ölümünden sonra tanrılaştırılması için IV. Tudhaliya`ya ayrıldığı sanılmaktadır.Galeride onun da iki kabartması vardır ve bunlardan birinde koruyucu tanrısı Şarruma tarafından kucaklanması gösterilmiştir.Küçük galerideki öbür kabartmalarda 12 tanrı ile kılıç tanrısı canlandırılmıştır.Gene kayalara oyulmuş üç nişin içinde ise Hitit kral ailesi bireylerinin küllerinin saklandığı kapların bulunduğu sanılır.
Kabartmalar Hitit tanrı, tanrıça ve kralların göstermekle birlikte, Hurri etkisi taşımaktadır.Bu da Yazılıkaya`nın Hurri ülkesinden gelen Kraliçe Puduhepa döneminde yapıldığını düşündürür.IV. Tudhaliya`nın annesi olan Puduhepa`dan Hurri dinini öğrendikten sonra Hitit devlet kültünü Hurri törelerine göre yeniden düzenlediği bilinmektedir.
Yazılıkaya`da iki galerinin önünü kapayan temel kalıntıları bir tapınağa aittir.Burasının önce bir duvarla kapatıldığı daha sonra III. Hattuşili döneminde de (MÖ y. 1286-MÖ y. 1265 büyük galerideki kabartmalarla birlikte tapınağın yapıldığı düşünülmektedir.Tudhaliya kabartması, küçük galeri ve tapınağın yeniden yapılması ise Hattuşili`nin oğlu IV. Tudhaliya dönemine tarihlendirilir.