Yüzey normali ile ilgili bilgilerin yer aldığı sayfamız: Normal
Yüzey Normali
Normal (geometri)
3 yıl önceMatematikte normal veya yüzey normali, düz bir yüzeyde bulunan ve yüzeyle kesiştiği noktadan geçen tüm doğrulara dik bir vektördür. Eğer yüzey düz değilse dikme...
Yaygın aydınlatma
7 yıl önceışık kaynağından gelen ışın ile bu ışının cisme çarptığı noktadaki yüzey normali arasındaki açının kosinüs değerine bağımlıdır. Bu olay Lambert kanunu...
Yaygın aydınlatma, Işık, Phong aydınlatma modeli, Piksel, RGB, Siyah, Vektör, LambertDüzlem Ayna
7 yıl öncekanunlarına göre ışınlar yansıtılır.Yansıyan ışınların her zaman bir yüzey normali olması gerekir. Işınların uzantılarının kesiştiği yerde cismin görüntüsü...
Aynasal aydınlatma
7 yıl önce) Işık kaynağından gelen ışınla bu ışının cisme çarptığı noktadaki yüzey normali arasındaki açı, ise yansıyan ışın ile gözlemcinin konum vektörü arasındaki...
Aynasal aydınlatma, HighlightIşın izleme
3 yıl öncevektörün, yani yüzey normalinin, bilinmesi gerekir. Difüz ve speküler aydınlatma yapılırken de yüzey normali kullanılır. Ayrıca arka yüzey kaldırmada da...
Işın izleme, Algoritma, Animasyon, Açı, Bant genişliği, Bellek, Bilgisayar, Bilgisayar oyunu, Donanım, Duman, DüzlemDik
3 yıl önceparalel olma durumu) kullanılamaz. Diklik Dik bileşen (vektörler için) Yüzey normali Paralel (geometri) Tanım: dik25 Eylül 2018 tarihinde Wayback Machine...
Brewster açısı
7 yıl öncedenklemleri "p" polarizasyonuna sahip (elektrik alan gelen ışın ve yüzey normali ile aynı düzlem üzerinde polarize olduğunda) ışıkların eğer geliş açıları...
Yansıma
3 yıl öncedurumunda, toplam iç yansıma görülür. Gelen ışın, yansıyan ışın ve yüzeyin normali aynı düzlemde bulunur. Gelen ışının normalle yaptığı açı, yansıyan...