KA Temmuz 7, 2000 (MAC)
AB Eylül 27, 2000 (WIN)KA Mart 25, 2002 (PS2)
AB Mayıs 24, 2002 (PS2)
Ulus Mart 29, 2007 (Steam) | genre = FPS/RPG | modes = Single player, multiplayer | ratings = ESRB: Yetişkin (+17)PEGI: 16+ELSPA: 15+USK: değerlendirilmedi | platforms = Mac OS, Microsoft Windows, PlayStation 2 | media = 1 CD-ROM (WIN)1 DVD (PS2) Steam download | requirements= 300 MHz CPU, 64 MB RAM, 4 MB grafik kartı RAM, 4X CD-ROM drive, DirectX 7.0a, 150 MB available hard disk space, Windows 95 (WIN) | input= klavye and fare, or gamepad
Deus Ex oyunu 2000 senesinde piyasaya sürülmüştü. Oyun türkçe "Deyus Eks" olarak okunur. Oyunun yapımcısı Ion Storm firması olup, dagıtımcısı Eidos Interactive firmasıdıydı. Oyun Cyber-punk temalı bir First Person Shooter oyunuydu. Yaynladığı zaman, oyunculardan ve eliştirmenlerden çoğunlukla iyi değerlendirmeler almıştı. Oyun aynı sene çeşitli ödüllere aday göterilmişti. cite web | url = http://www.metacritic.com/games/platforms/pc/deusex?q=Deus%20Ex/ | başlık = Metacritic Genel Ağ sayfasında Deux Ex Değerlendirmesi | erişimtarihi = 2007.07.20
cite web | url = http://www.mobygames.com/game/windows/deus-ex/ | başlık = Moby Genel Ağ sayfasnda Deux Ex Değerlendirmesi | erişimtarihi = 2007.07.20
cite web | url = http://videogames.yahoo.com/newsarticle?eid=357210&page=0/ | başlık = Yahoo Games Genel Ağ sayfasında Deux Ex Değrlendirmesi | erişim tarihi = 2007.07.20
Oyunun Geçtiği Dünya
`tan görüntü.]Oyun dispotik bir gelecek olan 2052 senesinde geçiyor. Oyun cyber-punk türünden ve günümüz komplo teorilerinden öğeler kullanıyor. Bu öğeler ve oyunun tamamiyle gece vaktinde geçmesi oyunun karaklık dünyasını pekiştiriyor. cite web | url = http://archive.gamespy.com/articles/april02/dxbible/dx1/ | başlık = Deus Ex oyun hikayesinin yapım süreci. | erişimtarihi = 2007.07.20
Oyun New York, Hong Kong, Paris, Area 51 ve Vandenberg Askeri Hava Üssünde geçiyor. cite web | url = http://archive.gamespy.com/articles/april02/dxbible/dx1/ | başlık = Deus Ex oyun hikayesinin yapım süreci. | erişimtarihi = 2007.07.20
2052 senesinde dünyadaki kargaşa ortamı her geçen gün artmaktadır. Bu ortamın oluşmasında ki en önemli nedenlerden biri, bütün dünya ülkelerini etkilemiş olan, esrarengiz bir salgın hastalıktır. Bu hastalığa dünya toplumları "gri ölüm" (grey death)ismini takmıştır. Bu hastalığın en çok etkilenmiş ülkelerin başında Amerika Birleşik Devletleri gelmektedir. Gri Ölüme karşı gelebilen tek ilaç ise Versalife şirketi tarafından geliştirilen Ambrosia isimli bir aşıdır. Ancak bu aşıdan toplumun sadece çok küçük bir kısmı faydalana bilmektedir. Bunun sebebi ise bütün hastalara yetecek kadar aşının olmamasıdır. Aşıdan bulabilmek için toplum düzeni için önemli biri olarak kabul edilmeniz gerekmektedir. Bu nedenden dolayı aşı sadece siyasetilere, askeri liderlere,devlet görevlilerine, bilim adamlarına, zenginlere ve entellektüellere verilmektedir. Bu durumdan dolayı umudunu kaybeden bir çok sıradan insan, dünyanın değişiklerinde ayaklanmalara katılır. Bu ayaklanmaları yönlendiren terörist gruplarda vardı. Bunlardan bir tanesi, Fransız, Silhouette diğeri ise amerikan Ulusal Ayrılıkçı Güç (National Secessionist Force) tür. cite web | url = http://archive.gamespy.com/articles/april02/dxbible/dx1/ | başlık = Deus Ex oyun hikayesinin yapım süreci. | erişimtarihi = 2007.07.20
Bu tür tehditler ile savaşmak için Birleşmiş Milletlerin (BM) etki alanı ve gücü orantısal olarak artırılmış. Birleşmiş Milletler Anti-Terrorist İttifakı (BMATİ) bu tehditler ile baş edilmek için kurulan kurumlardan biridir. Bu kurumun görevileri arasında uluslararası barışı korumak ve yeni oluşan terrörist örgütler ile mücadele etmek bulunuyor. cite web | url = http://archive.gamespy.com/articles/april02/dxbible/dx1/ | başlık = Deus Ex oyun hikayesinin yapım süreci. | erişimtarihi = 2007.07.20
İlk olarak New York ta Özgürlük Anıtının altında kurulan BMATİ, bir terrörist saldırı sonrası yine Özgürlük Anıtının üzerinde bulunan adada yeni bir sığınaya taşınır. cite web | url = http://archive.gamespy.com/articles/april02/dxbible/dx1/ | başlık = Deus Ex oyun hikayesinin yapım süreci. | erişimtarihi = 2007.07.20